Sodalı börek


Pratik ve lezzetli sodalı böreğim sizlerinde beğenisini alacağına eminim pamuk gibi ve mayalı poğaça hamuru gibi pufur pufur.
     
    Malzemeler : Yufka sayısını tepsinizin büyüklüğüne göre tercih edebilirsiniz benim fırın tepsim standart tepsi boyutunda 6 adet yetmedi doldurmaya...
2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1şişe soda
1yumurta sarısı
susam veya çörek otu hangisini tercih ederseniz...
   İç malzemesi : Bizim evde her daim maydanozlu peynirli karışım tercih edilir bu yüzden ben peynirli maydanozlu yaptım aklım kıymalıda kalsada nefis oldu....
                                                                 Hazırlanışı : Yufkadan 1 yaprak alınır tezgah üzerine serilir sos bir kasede karıştırılır fırça yardımıyla yufkanın kuru yeri kalmayacak şekilde her yerine sürülür,yufka ikiye katlanır yarım ay şekli çıkar ortaya o kısmada sos sürülerek ıslatılır uzun olan kısmına iç malzemesi boydan boya şerit şeklinde konur ve sarılarak oval kısımla birleştirilir.Boyut olarak ben resimde gördüğünüz uzunlukta kestim daha kısada olabilir böreklerin boyu,yağlı kağıt serili fırın tepsimize uçları birbirine denk gelicek şekilde dizelim sarmayı yufka son bulana kadar yapalım,böreğimizin üstüne kalan sosuda döküp 15 dakika dinlendirip içine çekmesini bekliyelim bu sürenin sonunda yumurta sarısını fırçamızla eşit şekilde sürüp susamını serpip önceden ısıtılmış 180 dereceli fırınımızda  pişirelim.Yumurta akını şimdilik biriktiriyorum beze yapımı için :) AFİYET OLSUN....

Popüler Yayınlar