Peynirli muffin


            Pratik ve lezzetli peynirli muffinlerim tamamen hayal mahsulüdür :) Gece olmuş saat ekmek almak için bir hayli geç olmuş sabah çocuklar okula gidicek ne yiyecekler nasıl farketmedim ne yapıyım ne yapıyım diye mutfak içinde volta atılırken dolabı açtım aklıma elime ne geliyorsa kullanayım bakalım ne çıkacak karşıma derken bu eşsiz lezzetle buluştum...
            Yapımı 5 dk pişmesi 15 dk tadı harika bir tarif kahvaltı için müthiş sizlerinde denemenizi tavsiye ediyorum....

 Malzemeler : 
100 gr beyaz peynir ( çatalla ezilmiş )
1 yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt  ( susuz kısmından )
1 çay bardağı süt 
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı çörek otu
1 tutam dereotu ( ince kıyılmış )
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un kek kıvamından biraz daha koyu yaklaşık 1,5 su bardağı kullandım
 Üzeri için :
1 yumurta sarısı 
1 yemek kaşığı süt 
Hazırlanışı : Tüm malzemeler çırpma kabına konur mikserle yaklaşık 3-4 dk çırpılır.Kalıp olarak muffin kalıbı kullanıcaksanız benim gibi 1.5 yemek kaşığı yeterli olacaktır her kalıba...
Üzerine yumurta sarısı ve sütü bir kasede çırpıp fırça yardımıyla sürüp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırınımızda kek gibi kabarıp kızardıktan sonra kürdan yardımıyla içinide kontrol edip fırından çıkaralım...Pişman olmayacaksınız eminim :)
                               AFİYET OLSUN...

Popüler Yayınlar