Pesto Soslu Mantarlı Makarna


Aslında aldığım pesto sosun kalan yarısı boşa gitmesin mantığı ile yaptığım ama sonuçta çok başarılı bulduğum bir makarna tarifi. Pesto sosu kendinizde yapabilirsiniz ancak daha pahalıya mal oluyor hem de zaman ayırmanız gerekiyor ki bu zaman meselesinden ben çok muzdaribim. Ayrıca çabuk bozulan bir sos olduğu için mümkün olan en kısa sürede tüketmenizi öneririm.

Malzemeler:
1/2 Paket Makarna (Ben fiyonk makarna kullandım ama buket makarna da bu tarif için ideal olabilir)
1/2 Paket Pesto Sos
100 gr Kadar Mantar (4-5 tane olsa yeter)
1/2 Paket (100 gr) Krema
Bir avuç dere otu (Ben mantara yakıştığım için koydum ama tamamen sizin tercihiniz)
Tuz, Karabiber (renkli biberler de çok şık görünüyor)

Yapılışı :
Makarnayı paketin üstündeki tarife göre haşlayın. Ben haşlama sırasında makarnaya yağ eklemiyorum. Mantarları temizleyip limonlu suyun içine atıyorum ki kararmasınlar. Sonra ince ince kıydığım mantarları ayrı bir tavada az bir sıvı yağ ile  sote yapın. Üstüne pesto sosu ve dereotunu ekleyip bir iki dakika daha ocakta pişirin. Sonra krema ekleyin ve ocağın altını söndürün. Makarna haşlanıncaya kadar sosu hazırlamış olduk. Soğuk su ekleyip süzdüğüm makarnaları sosla karıştırıp servis edin. Normalde bu tarif 4 kişilik bir yemek için yeterli miktar. Eğer siz daha fazla yapmak isterseniz ölçüyü aynı şekilde arttırabilirsiniz.
Afiyet olsun.


Popüler Yayınlar