Çıtır Samsun simidi


   Bu sabah uyandığım da memleket hasreti çektiğimi hissettim ne yapsam ne yapsam derken samsunun meşhur  çıtır simiti bu hasreti dindirmek için yeterli olabilir dedim ve sıvadım kolları girdim mutfağa evet aynı tat aynı lezzeti yakaladım yanında çayımla deniz kokusu çekmeden de olsa tatmin oldum :)Hemen sizlerle paylaşmalıyım diyerek oturdum klavye başına denemenizi tavsiye ediyorum mmmmmmm nefisti....Haydi o zaman tarif zamanı...
       
              Malzemeler: 5 su bardağı un
                                 1 su bardağı ılık su
                                 150 ml ılık süt
                                 1 çay bardağı sıvı yağ
                                 2çay kaşığı tuz
                                 10 gr ( yarım yemek kaşığı ) toz maya
            Üzeri için : 1 çay bardağı pekmez
                             1 çay bardağı su
                             Bolca susam

           Hazırlanışı : Hamurumuzu hazırlamakla başlayalım simit yapımına genişçe bir kap içine su ,yağ , süt , tuz ve maya konur unu yavaş yavaş ilave ederek yoğurmaya başlayalım kulak memesi kıvamına gelebilmesi için 5 su bardağı un harcadım kıvamı tamam olan hamuru yarım saat mayalanması için sıcak bir ortamda dinlendirelim...
         Bir tepsi içine susamımızı dökelim bolca...Derin bir kap içerisine de su ve pekmezi karıştıralım...
         Mayalanmış hamurumuz dan 1 yumurta büyüklüğünde parça koparıp simit şekli verelim, şekil verilen hamur önce pekmezli karışıma ardından susama batırılarak yağlı kağıt serili tepsiye dizilir...
Bu ölçülerle 10 adet simit çıkıyor...Fırınımızı 200 dereceye getirelim ve pişirelim iyice kızartınca simitlerimiz hazır :) Denedim süper oldu toz değmemiş anne eli değmiş daha ne olsun :)
                                       AFİYET OLSUNN...
                       

Popüler Yayınlar