Çikolatalı Kahveli Kek


Yine çikolatalı bir kek. Bu kez çikolata ve kahvenin eşsiz uyumunu kekin içinde yakaladık. Çikolatanın verdiği o yumuşacık dokuyu kahve ile tadı damaklarda kalacak bir keke dönüştürdük. Tarifi çok kolay ve evdeki malzemeler ile yapıp çıkabilirsiniz.

Malzemeler:


3 Adet Yumurta
2 Su Bardağı Un
100 gr Bitter Çikolata (Ben %70 lik iki paket bitter çikolata kullandım)
1 Su Bardağı Toz Şeker
100 gr Tereyağı
3 Çorba Kaşığı Kakao
1 Çorba Kaşığı Granül Kahve (yarım çay bardağı ılık su içinde eritilmiş)
1 Su Bardağı Süt
1 Paket Kabartma Tozu
1 paket Vanilya
bir fiske tuz

Çikolatayı ve tereyağı benmari usulü yani bir kabın içine koyup o kabı da sıcak su dolu bir başka kabın üzerine oturttum. Su ve çikolatalı karışım asla birbirine değmeyecek. Bu şekilde erimeye bıraktım. Şeker ve yumurtayı hamur yoğurma kabına aldım ve mikser ile karıştırdım.İçine sütü ve erimiş çikolata tereyağ karışımını ekledim. Unu,kakaoyu, kabartma tozu ve vanilyayı hep birlikte eleyip sıvı karışımın üstüne döktüm. Bir fiske tuzu attım. Bu aşamadan sonra mikser kullanmaya gerek yok ya da en düşük devirde çırpabilirsiniz..Ben elime bir spatula alıp karıştırdım sonrasın erimiş olan kahveyi de içine katarak Karıştırmaya devam ettim. Kalıbın içinde çok az bir yağ gezdirdim ki kek yapışmasın.. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40 - 45 dakika pişirdim. Kürdan batırarak pişip pişmediğini kontrol edin. Kürdana yapışmıyorsa fırında tutmayın ki nemli yumuşak bir kek olsun.


Şimdiden afiyet olsun.






Popüler Yayınlar