Elmalı Tart



Elmalı kurabiye ile terapi yapılabileceğine inanıyorum. Beni o kadar mutlu eden bir başka kurabiye yoktur sanırım. Hem elmalı kurabiye canımın istediği ama tek tek onu km yapacak diye düşünerek, açık buzdolabının kapağının önünde hayat sorgulaması yaptığım günlerden birinde bu tart ortaya çıktı. 

Malzeme listesi çok gibi görünse de buzdolabını açtığınız zaman karşınıza çıkacak malzemeler ile yapılan son derece pratik tarif bu elmalı tart. Eğer elmalı kurabiye severgillerdenseniz favoriler listenize gireceğine de eminim. Deneyin ve mutlu olun.


24 cm yuvarlak kalıp kullandım

Elmalı Tart

Hamuru İçin

100 Gr Yumuşamış Tereyağ
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
1 Çay Bardağı Yoğurt
1 Çay Bardağı Şeker
3 Su Bardağı Un (3 Su bardağı un ekledikten sonra yarım bardak unu kontrollü olarak hamurun yumuşaklığına göre ekleyin)
1/2 Su Bardağı Fındık (Ben mutfak robotunda un haline getirdim)
1 Tatlı Kaşığı Sirke
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 Silme Çay Kaşığı Karbonat

İç Malzemesi 
3 Adet Orta Boy Elma (Kabukları soyulmuş küp küp doğranmış)
1 Silme Tatlı Kaşığı Tarçın
3 Çorba Kaşığı Şeker
3 Çorba Kaşığı Dövülmüş Fındık

Malzeme listesi çok gibi görünse de buzdolabını açtığınız zaman karşınıza çıkacak malzemeler ile yapılan son derece pratik tarif bu elmalı tart. Eğer elmalı kurabiye severgillerdenseniz favoriler listenize gireceğine de eminim. Deneyin ve mutlu olun.
Yapımını anlatmak malzeme listesi kadar uzun bile değil Önce soyulmuş ve doğranmış elmayı, tar.çını ve şekeri bir yapışmaz tavaya alıp şeker eririp hafif elmalar yumuşayıncaya kadar pişirdim. Fındığı ekleyip altını kapattım. Çok pişmesine sulanmasına gerek yok sadece birbirine güzelce karışmasına ihtiyacımız var.
Elmalı iç harcı soğurken hamuru için un ve fındık hariç bütün malzemeyi yoğurma kabında çırptım. Dikkatinizi çekerim bu tarifte yumurta yok. Unu ve fındığı ekledim. elime yapışmayan yumuşak bir hamur elde edinceye kadar unu yavaşça ekledim. Hamuru ikiye ayırdım bir kısmını kullandığım 24 cm yuvarlak içine bastırarak yerleştirdim. Kenarını yaklaşık 1-2 cm yüksekliğe göre ayarladım. Hamuru buzdolabına dinlenmesi için koydum. Bu arada kalan yarısını yarım cm kalınlığında kağıt gibi düzeltip streç filme sardım ve buzdolabının dondurucu kısmına attım. 
Yarım saat elmalı iç harcı soğumuştu. Buzdolabından hamuru çıkarttım ve bu iç harcı üstüne bir güzel yaydım. Bu arada dondurucudaki hamurum sertleşmişti ve elimle streç filme bastırarak kırıntı haline getirdim. Onu da elmaların üzerine gelişigüzel serptim. 180 dereceye ısıttığım alt üst ayar fırında 35 dk kadar pişirdim. 
Tart soğuyunca kalıptan alıp servis tabağına yerleştirdim.
Şimdiden afiyet olsun diyorum. 






Popüler Yayınlar