Portakal Reçeli




Yine bir kış mutluluğu tarifi vereceğim. Kışın sıcak sarı renklerinin insanı mutlu ettiğin farkettiğimden beri portakalın, mandalinanın, tarçının  mutfağımdaki yeri farklı. Bir hafta tarçınlı havuçlu kek yapıyorsam bir sonraki hafta haydi portakallı kek yapayım diyorum. Bu kez en sevdiğimden bir kahvaltılık reçel yapmaya karar verdim. Yanına sıcak sıcak fırından yeni çıkmış paskalya çöreği ile sofraya koyduğumda siz düşünün keyfi. Tarifi için internette çok fazla portakal reçeline baktım var ancak kendi sevdiğim ölçülerle değişiklikler yaparak pişirdim. 


Malzemeler
1,5 Kg Portakal (Sıkmalık ince kabuklu portakal tercih ettim)
900 Gr Toz Şeker (5 Su bardağı)
1 Su Bardağı Portakal Suyu
1 Su Bardağı Su
1/2 Limon Suyu

Yapılışı:
Portakalların kabukları ile birlikte reçel yapacağım için ince kabuklu olmasını tercih ettim. Bunun son derece iyi bir fikir olduğunu reçeli yerken kadar karar verdim. Çünkü pişme süreleri farklı olduğu için içi pişip dağılırken dışı nispeten sert kalabiliyor. Portakalları iyice yıkayıp  önce ikiye böldüm ve sonrasında ince dilimler halinde doğradım. Bir tencereye koyup 10 dakika kadar kaynattım  ve çıkan suyunu döktüm. Bunu yapmazsanız kabuğunun acılığı portakala geçiyor ne yazıkki. Üstüne tekrar kaynar su döktüm yine 10 dakika kadar kaynattım ve döktüm. Bu işlemi 3. kez yaptıktan sonra  portakl kabuğunun acılığı tamamen gitmiş oldu.  Bu kaynatma işlemi sırasında hiç kaşık ile karıştırmadım. Çünkü portakalı ince kesmiştim karıştırarak zedelemek istemedim. Suyunu döktükten sonra üzerine şekeri, portakal suyunu ve suyu koyup kaynamaya bıraktım. Üstünde biriken köpüğü yine çok fazla karıştırmadan topladım. Yaklaşık 40 dakika kadar kaynattıktan sonra içine limon suyunu ilave ettim. Reçelin koyuluğunu ölçmek için basit bir yol önereyim. Porselen tabağa bir çay kaşığı ile reçeli damlatıp tabağı tabağı eğdiğinizde su gibi akıp gitmemesi lazım. Tabağın ucuna gelmeden yavaşlayıp kıvam alıyorsa olmuş  demektir. Ocağın atını kapatıp, sıcakken ufak kavanozlara koyup kapağını kapattım ve ters çevirdim. Bu şekilde oda sıcaklığında soğumaya bıraktım. 

Afiyet olsun 



Popüler Yayınlar