Armut ve mandalinalı Kereviz


Tam mandalina mevsimi iken tam kış sebzelerine bir giriş yapmak niyetindeyken aklıma gelen ve iyi ki gelmiş dedirten bir tarif. Hikayesi ise televizyonda bir programda Ali Poyrazoğlu yaptığı kereviz yemeğini öyle güzel anlattı ki dayanamadım hemen internette aradım ve Habertürk sitesinde  Ali Poyrazoğlu ile yapılan röportaja rastladım. Bu röportajdan ufak bir alıntı yapıyorum :

"İşte sosyetenin yağmaladığı mandalinalı-armutlu kereviz
Yemeklerini zaman zaman dostlarına hediye eden Poyrazoğlu, “Belma Simavi’nin evindeki davete, andalinalı-armutlu kereviz götürmüştüm. Sosyete bu yemeği yağmaladı” diyor. İşte usta tiyatrocunun, gazeteci Mehmet Barlas’a yaş günü hediyesi olarak sunduğu ve bana da pişirdiği meşhur kerevizin tarifi: “Kerevizleri doğrayın. Soğanları zeytinyağında çevirin. Mandalinaları kabuklarıyla birlikte dörde bölün. Kereviz ve mandalinaları soğanların arasına atın. Zeytinyağı döküp pişirin. Üzerine yeteri kadar su koyun. Bir duble konyak ya da iyi viskiyi, iki kaşık bal ve bir kaşık hardal tanesiyle karıştırın. Bu karışımı yemeğinize katın. Üzerine bol tane karabiber serpin. Armutları kuşbaşı kesin ve pişmesine yakın yemeğinize katın. Tencerenin ağzını kapatın. Buzdolabında soğuttuktan sonra tüketin. Parmaklarınızı yiyeceksiniz!”
 

Bunları da okuduktan sonra tarifi not almıştım ama not alınıp da hiç yapılmayan tarifler arasında yerini almıştı. tesadüfen karşıma tekrar çıkıncaya kadar. Kendi usulümle pişirdim. Zeytinyağlı yemekleri seviyorsanız mutlaka denemeniz tatmanız  gereken lezzetler arasına bunu da ekleyin derim. Ben yaptığım ölçüler ile aşağıya yazıyorum. Şimdiden afiyet olsun diyorum
Malzemeler:
2 Adet Kereviz (1 Kg az geçti) Soyulmuş ve irice yemeklik doğranmış
2 Adet Armut  Soyulmuş yemeklik doğranmış
4 Adet Mandalina Kabukları ile birlikte dörde bölünmüş
2 Adet Mandalinanın Suyu
1 Adet Soğan
2 Diş Sarımsak
1 Çorba Kaşığı Bal
1 Tatlı Kaşığı Tane Hardal (Ben sarı, siyah karışık kullandım)
1 Çay Kaşığı Tane Karabiber
1 Çay Kaşığı Tuz
1/2 Çay Bardağı Zeytinyağ (Dilerseniz yemek piştikten sonra üzerinde biraz daha sızma zeytinyağ gezdirebilirsiniz)
Yapılışı :
Soğanı ince ince yemeklik doğrayıp tencerede bir güzel kavurdum. Üstüne doğradığım kerevizleri ve dövülmüş sarımsağı koydum bir iki dakika soğanla birlikte çevirdikten sonra üstüne kabukları ile birlikte dörde böldüğüm mandalinaları ekledim nazikçe bir kaç defa karıştırdım. Diğer bir kapta mandalina suyu, bir su bardağı kadar su, bal, hardal, karabiber ve tuzu karıştırdım. Sosu tenceredeki kerevizlerin üzerinde döküp tencerenin kapağını kapattım. Altını kısıp bir 20 dakika kadar pişirdim Eğer suyunu çekerse su ekleyebilirsiniz.Sonuçta sulu bir yemek olmamasına özen gösterin suyu gerekirse eklemekte fayda var. Kerevizlerin pişmesine yakın üzerine armudu ekleyip tekrar tencerenin ağzını kapattım ve 10 dakika daha kısık ateşte pişirdim. Yemek piştikten sonra soğumaya bıraktım. Buzdolabına girebilecek kadar soğuyunca servis edeceğim kaba döküp üzerinde biraz daha sızma zeytinyağı gezdirdim ve ağzını kapattım. Doğruca dolaba attım. Bu yemeğin güzel yanı bir gün önceden yapıp hazırlayabilirsiniz. Ertesi gün sadece sofraya getirmek kalsın. Ben maydanoz ve ince kıydığım kereviz sapları ile süsledim. Hem görüntüsü hem tadı ile mükemmel oldu.



Popüler Yayınlar